Casestudy
PPG Coatings

In Nederland is PPG Industries het meest bekend door de
PPG-coatings en -verf van de merken Sigma, Histor en Rambo. PPG werkt elke dag aan de ontwikkeling en levering van de verven, coatings en speciale materialen waarop klanten al meer dan 135 jaar vertrouwen. PPG is actief in meer dan 75 landen en bedient klanten in de bouw-, consumentenproducten-, industriële- en transportmarkten en aftermarkets.

De marktsituatie

In de wereld van kleur evolueren trends voortdurend. Uit onderzoek blijkt dat kleur een van de belangrijkste factoren is bij aankoopbeslissing voor verf. PPG-kleurexperts identificeren elk jaar nieuwe trendy tinten voor een breed scala aan producten, gebaseerd op een intensief proces dat deels kunst, deels wetenschap is en voorspellen de Color of the Year.

De uitdaging

Introduceer PPG’s Color of the Year ‘Limitless’ bij de belangrijkste influencers voor de retailmarkt. Presenteer de Limitless kleurcollectie bij binnenhuisarchitecten, on- en offline woonmagazines en grote DHZ-ketens.

De oplossing

HCM ontwikkelde een maatwerk verpakking om een blikje Limitless verf, een verfroller en een bijpassend verfbakje met de documentatie bij de influencers te bezorgen. We hebben een extra trigger toegevoegd om de unboxing van de verpakking te stimuleren.

De resultaten

Limitless heeft mede dankzij de impactvolle mailing nog meer media-aandacht in reguliere magazines en sociale media gekregen dan gehoopt. De intake in de retailmarkt overtrof alle verwachtingen.