Casestudy
Bayer

Bayer is een Life Science-bedrijf met een geschiedenis van ruim 150 jaar en kerncompetenties op het gebied van gezondheidszorg en landbouw. Met innovatieve producten draagt Bayer bij aan het vinden van oplossingen voor enkele van de grootste uitdagingen van onze tijd. De Bayer-groep telt 354 bedrijven in 83 landen.

De marktsituatie

De snelle ontwikkelingen in de gezondheidszorg kenmerkt zich door toenemende zelfzorg, waarin de consument centraal staat. Bayer levert ‘s werelds bekendste en vertrouwde zelfzorggeneesmiddelen en andere zelfzorgproducten op het gebied van: allergie, pijnbestrijding, hoest en verkoudheid, huid- en voetverzorging, maag- en darmklachten, schimmelinfecties en voedingssupplementen.

De uitdaging

HCM beheert de voorraden informatiemateriaal, beurs- en facilitaire materialen, samples en voorbeeldmodellen voor Bayer die aan zorgprofessionals en consumenten verstrekt worden. Zorgvuldigheid en controle om de juiste samenstelling van de verzendingen te borgen is een vereiste.

De oplossing

Alle Bayer bestellingen worden geplaatst in de bestelomgeving van HCM, georderpicked, verpakt en verstuurd of afgeleverd op de door de klant gewenste locatie en tijdstip.

De resultaten

Met het HCM-10 stappenproces wordt voor Bayer een hoogwaardig en betrouwbaar fulfilmentproces geborgd.