Casestudy
Vedined | ProGold

Vedined staat voor Verf Distributie Nederland en is een samenwerkingsverband tussen Sigma-groothandel bedrijven en verfproducent PPG Coatings. De deelnemers van Vedined delen hun kennis over verf- en schildersgereedschappen voor de ontwikkeling van een compleet assortiment vakgereedschap onder de merknaam ProGold.

De marktsituatie

Het ProGold assortiment wordt maandelijks via een actiefolder onder de aandacht van 17.500 schilders gebracht. Acties worden ondersteund met POS-materiaal en premiums.

De uitdaging

Vedined heeft een eigen buitendienst en ruim honderd verkooppunten waar op hetzelfde moment het POS-materiaal en de actie-premiums beschikbaar moeten zijn. HCM draagt ideeën voor nieuwe premiums aan en verzorgt de productie van de premiums.

De oplossing

HCM is een one-stop-shop voor Vedined. Verzorgt het drukwerk voor de actiefolders en het POS-materiaal. De sourcing van de actiepremiums en de distributie naar de verkooppunten. Voor de ProGold jaarkalender 2024 heeft HCM de projectbegeleiding verzorgt.

De resultaten

HCM verzorgt het jaar rond de actiefolders, het POS-materiaal en een breed assortiment aansprekende premiums die ervoor zorgen dat het merk bij de schilders top-of-mind is. De Formule I jaarkalender die in samenwerking met sportfotograaf Peter van Egmond werd samengesteld ondersteunt de continue zichtbaarheid van ProGold op de werkvloer.