Casestudie
Vedined

Vedined staat voor Verf Distributie Nederland en is een samenwerkingsverband tussen Sigma-groothandel bedrijven en verfproducent PPG Coatings. De deelnemers van Vedined delen hun kennis over verf- en schildersgereedschappen voor de ontwikkeling van een compleet assortiment vakgereedschap onder de merknaam ProGold.

De marktsituatie

Vedined, een inkoopcombinatie bestaande uit tien deelnemers, biedt een uitgebreid assortiment non-paint producten onder de merknaam ProGold aan via hun groothandels. Het ProGold merk wordt ondersteund door maandelijkse actiefolders en sales promotion activiteiten.

De uitdaging

Elke maand wordt een actiefolder in een oplage van 16.000 exemplaren geproduceerd en door HCM gedistribueerd. Het POS-materiaal (posters, baliedisplays, kopstellingmateriaal) dat daarbij hoort wordt maandelijks aangepast aan de actiefolder en in de juiste oplage en samenstelling afgeleverd bij de verschillende verkooppunten.

Elke actiefolder heeft een sales promotie met een aantrekkelijk gadget dat door een werkgroep wordt gekozen. HCM verzorgt regelmatig de gadgets voor de ProGold acties. De Vedined deelnemers kunnen vooraf inschrijven op de sales promoties/gadgets, bijvoorbeeld op een bouwdoos die bij voldoende afname ook gepersonaliseerde stickers met de naam van het verkooppunt bevat.

De oplossing

HCM is een one-stop-shop voor Vedined. Verzorgt het drukwerk voor de actiefolders en het POS-materiaal. De sourcing van de actiepremiums en de distributie naar de verkooppunten. HCM werkt al ruim vijftien jaar samen met Vedined omdat HCM (mee)denkt in oplossingen en heel snel kan schakelen als dat nodig is.

De resultaten

Elke maand verzorgt HCM de ProGold actiefolder met actiepremiums waar de schilders graag voor naar de Vedined verkooppunten komen. De gadgets variëren van ProGold dartboards en Formule I kalenders tot strandstoelen en gepersonaliseerde bouwdozen.