PPG Coatings Belgium

Casestudie PPG Coatings Belgium bv

PPG Coatings streeft er voortdurend naar om superieure verven en coatings te ontwikkelen en te produceren. De Sigma Coatings producten moeten een hoogwaardige oppervlaktebescherming, afwerking én verfraaiing bieden en daarbij mens en milieu zo min mogelijk belasten.

De marktsituatie

PPG Coatings Belgium richt zich op de professionele schildersbedrijven in België. Daarvoor worden direct mailings, bundelacties en point of sale-materiaal ingezet in de taal van de ontvanger.

De uitdaging

De bundeldagen zijn heel populair bij de schilders én de Sigma-verkooppunten. Twee keer per jaar worden bundels samengesteld die naast verf ook kunnen bestaan uit een variëteit aan non-paint producten zoals verfrollers, borstels, afdekmaterialen of schilderskledij. Vaak wordt er ook een gadget toegevoegd om een promotie extra aantrekkelijk te maken.

Behalve de schilders, moeten ook de buitendienstmedewerkers, grossiers en andere verkooppunten van Sigma Coatings tegelijkertijd geïnformeerd worden over de acties. De verschillende taalversies brengen met zich mee dat elke actie in meerdere samenstellingen verwerkt en verzonden moet worden.

De oplossing

HCM verwerkt alle aangeleverde adresbestanden en verdeellijsten. Drukt de bundelboekjes, coördineert het drukwerk, personaliseert de direct mailings en stelt de POS-pakketten samen aan de hand van de verdeellijsten. De mailings worden aangeleverd bij de Belgische Posterijen. Een gedetailleerde backplanning is onderdeel van het HCM-10 stappenproces voor PPG Coatings Belgium om ervoor te zorgen dat elke actie op tijd bij de verschillende doelgroepen landt.

De resultaten

HCM is een super betrouwbare partner voor PPG Coatings Belgium die ervoor zorgt dat de DM’s en POS-pakketten in de juiste taal, op het juiste moment en op het juiste adres geleverd worden. HCM reageert en acteert snel als een zending niet (op tijd) aankomt om dat dezelfde dag te herstellen.